Vitale organisaties

Auteur J. Heijnsdijk
Vitale organisaties

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789001766689
  • ISBN 10 9001766684
  • Druk 6
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Vitale organisaties leert je hoe je organisaties kunt analyseren en hoe je kunt vaststellen aan welke voorwaarden voldaan moet zijn om een organisatie vitaal te maken en te houden. Met de Campuz Creditcard bij het boek kun je heel gericht oor je tentamens leren dankzij de handige toetsen met feedback op de bijbehorende website.

Organisaties zijn levende systemen, die in een zeker evenwicht moeten zijn met de omgeving en met de medewerkers die er in werken. Het is de taak van de manager om een goed evenwicht in die dynamiek te vinden en de menselijke energie optimaal te activeren

Vitale organisaties bouwt voort op de elementaire kennis van management en organisatie. Het boek is een verdieping van de leerstof, geschikt voor voortgezette studie in management op hbo- en universitair ... niveau. Ook middle managers en organisatieadviseurs kunnen er hun voordeel mee doen.

Het boek bestaat uit vier delen:
1. Organisatietheorie.
Hierin wordt een overzichtelijk analysemodel gepresenteerd voor het analyseren en besturen van organisaties.
2. Organisatietypologie
Er worden zes typen organisaties gedefinieerd, die allemaal anders omgaan met strategie, organisatiestructuur en het aansturen van de medewerkers.
3. Organisatiefuncties
Dit deel bespreekt hoe verschillende bedrijfsonderdelen binnen een organisatie elk min of meer een eigen identiteit hebben
4. Vitale organisaties in de toekomst
In dit laatste deel wordt de verbinding gelegd tussen de voorgaande delen. Hoe zorgt het management ervoor dat alle afdelingen samen één organisatie vormen, terwijl er toch voldoende gezonde spanning blijft om de medewerkers gemotiveerd en creatief te houden.

Op www.vitaleorganisaties.noordhoff.nl krijg je met de Campuz Creditcard bij het nieuwe boek gratis toegang tot:
- Toetsen
- Begrippentest
- Open vragen met uitwerkingen
- Leerdoelen
- Studeertips

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.