Product informatie
- ISBN 9789089590701
- ISBN 10 9089590706
- Druk 1
- Bindwijze Paperback
- Taal Nederlands
- Uitgever Boom uitgevers Amsterdam
- Onderwerp Management algemeen
- Beschikbaar sinds 31 Oktober 2012
Samenvatting
Drie V\'s vormen de pijlers van \'Slow Management\': Vakmanschap, Vertrouwen en Verbinding. Vakmanschap gaat over professionaliteit. Over mensen die ergens goed in zijn, hun vak met plezier uitoefenen en kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan. Vertrouwen omdat het in de cultuur van de organisatie vanzelfsprekend zou moeten zijn om iets aan een ander over te laten die het beter kan. Wie het weet mag het zeggen, niet per definitie wie de baas is. Verbinding maakt het mogelijk om samen te werken. Want alleen ben je misschien sneller, maar samen kom je verder. Verbinding heeft te maken met onderlinge verstandhouding - met collega\'s, in relatie tot leidinggevenden. In het bedrijf, in de buurt, in een team. Maar ook in fysieke zin. Internet en social media bieden tal van ... nieuwe mogelijkheden en dat leidt tot spannende ontwikkelingen als het gaat om organisaties en organiseren. Na nummer 1 over Vakmanschap en nummer 12 over Vertrouwen wordt het tijd om een nummer van \'Slow Management\' te wijden aan het thema Verbinding. Inhoudsopgave:\'Een kwestie van gelijkwaardigheid, openheid en vertrouwen\'Het woord verbinding duikt ineens overal op. Adviesbureaus, coaches, gemeenten en bedrijven hebben het er steeds vaker over. Maar wat is verbinding precies? En waarom is het opeens zo belangrijk om verbonden te zijn? Terug naar de menselijke maatBanken hebben de afgelopen jaren de kredietkraan steeds verder dichtgedraaid. Dat heeft de weg geopend voor geldzoekers en investeerders om direct contact met elkaar te leggen. Empathie is goed voor de business\'Het ligt verankerd in onze psychologie en neurologie. Het is een natuurlijk gegeven: we hebben empathie nodig.\' Dat stelt Marie Miyashiro, organisatieadviseur en auteur. En nee, het is niet \'soft\'. Empathie vergroot de effectiviteit van personen, teams en organisaties. Technologie kan helpen om de piramide op z\'n kop te zetten\'Conducteurs blijken prima in staat om zelf een verstoring in de dienstregeling op te lossen met technische ondersteuning.\' TU-hoogleraar Frances Brazier pleit voor ontwerpen vanuit menselijke waarden. Loslaten als het kan en sturen waar het nodig isGemeenten zien hun bewoners als gelijkwaardige partij. Burgers kunnen zelf veel doen en ze krijgen daar ook de middelen voor. Overheid 2.0 drijft op eigen initiatief en samenwerken in netwerken. Hoe ver gaat loslaten en faciliteren? \'Als je voor maximale winst voor jezelf gaat, kun je nooit goed samenwerken\'Met een omzet van ruim een miljard euro en bijna vijftigduizend medewerkers is Vebego één van de meest succesvolle familiebedrijven van Nederland. Alle medewerkers horen bij de familie, zelfs de klanten horen er een beetje bij. \'In de natuur denken mensen heel anders dan als ze tussen vier muren zitten\'Speelbossen, moestuintjes en kamperen bij de boer; wandelcoaches, retraites en bijeenkomsten rond het kampvuur. De westerse mens was de verbinding met de natuur kwijt, maar probeert ijverig om het contact te herstellen. SpeedetenEten verbindt. Families, disputen, zakenpartners. Een bijzondere vorm is wel speedeten, een etentje om met andere mensen in contact te komen. Met businesspartners, tweelingzielen of met mensen die je gewoonlijk niet zou spreken. Niets is wat het lijkt te zijnMet een bepaalde uitsnede of invalshoek kan een fotograaf onverwachte verbindingen leggen tussen objecten en personen. Kunstenaar en ontwerper Hanneke Wetzer laat ons op een andere manier kijken. Connected WorldInternet en social media hebben tal van nieuwe verbindingen tot stand gebracht voor individuen, groepen en organisaties. Complete branches en sectoren veranderen en telkens weer duiken nieuwe mogelijkheden op. Enkele voorbeelden.
Boeken van Walter van Hulst & Pierre Pieterse & Justin van Lopik & Nienke van Oeveren
Meer boeken van uitgever Boom uitgevers Amsterdam
Meer boeken met de onderwerpen Management algemeen
Veel gestelde vragenmeer antwoorden
Hoe werkt Resale.nl?
Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe kom ik in contact met de verkoper?
Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.
Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?
Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.
Hoe kan ik een boek kopen?
Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:
- Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
- Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
- Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
- Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
- De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.
Hoe weet ik wat ik koop?
Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.
Kopers over Resale.nl
bart van gijsel
"Ik ben erg tevreden over deze verkoper de familie thus. Goede snelle levering."
Patrice Michel
"De verkoper heeft er alles aan gedaan om het door mij bestelde product zo snel mogelijk naar mij toe te krijgen. Heeft me van iedere stap op de hoogte ..."
marjolein
"Besteeling snel bezorg, in goede staat net zoals beschrijving en goede communicatie met verkoper!"
marjolein
"Goed contact, snel en in goede orde ontvangen. Staat van het boek was zo goed als nieuw!"
hilda1
"goede medewerking en hulp dank u wel"
Tineke
"Het bestelde werd netjes en snel afgeleverd. De prijs was goed."
stacy
"Goed verpaktBoek ziet er mooi uit"
elisa
"Goede levering alleen jammer dat er niet bij was gezet dat er al in geschreven was"
Elly
"Verkoper reageerde snel op mijn emails en heeft ook het boek snel opgestuurd.Het boek was niet van nieuw te onderscheiden. Was waarschijnlijk niet gebruikt. ..."
Gerard+[2]
"Prettig contact gehad en goed zaken kunnen doen."