Het evenement dat niemand wil missen - Hoe organiseer je dat?

Redacteur Nienke van Oeveren Auteur Erik Peekel Illustrator Hans-Jan Rijbering
Het evenement dat niemand wil missen - Hoe organiseer je dat?

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789082331202
  • ISBN 10 9082331209
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Met een goed evenement kun je nieuwe klanten aantrekken, je zichtbaarheid in de markt vergroten en collega\'s betrekken bij de nieuwe strategie. Je kunt mensen verrassen, activeren, verbinden en inspireren. Het evenement dat niemand wil missen helpt je om jouw evenement tot een groot succes te maken. Erik Peekel geeft veel inzichten en tips om jouw evenement op zo\'n manier te organiseren dat niemand het wil missen. Van het ontwerp van je programma tot en met de evaluatie krijg je grip op de organisatie van jouw evenement. In dit praktische boek lees je:- hoe je een boeiend evenement ontwerpt- wat er allemaal komt kijken bij de organisatie van jouw evenement- hoe je je doelgroep kunt overtuigen in het uitnodigingstraject- 12 werkvormen om deelnemers met elkaar in gesprek te brengen- ... welke apps en technologie je kunt toepassen- hoe je het effect van je evenement kunt meten- hoe je na afloop het bereik en de impact van je evenement vergroot Dit boek is bedoeld voor iedereen die een zakelijk evenement organiseert: - een symposium voor klanten- congres- brainstormsessie met collega\'s- strategiemeeting- netwerkborrel- productlancering- afscheidsreceptie van een directeur- deelname aan een vakbeurs Over de auteurErik Peekel richtte in 1999 Aaaaha! the Actor Factory op. Zijn bureau voegt interactie en beleving toe aan ruim duizend evenementen per jaar. Bovendien leidt Erik jaarlijks zo\'n tachtig bijeenkomsten als dagvoorzitter. Die bijeenkomsten variëren van een kleinschalige brainstormsessie tot een medisch congres met deelnemers uit de hele wereld. Eriks opdrachtgevers zijn de organisatoren van die evenementen. De één heeft heel veel ervaring en de ander organiseert voor het eerst een bijeenkomst, maar zij streven hetzelfde doel na: een evenement organiseren dat niemand wil missen. Erik verzamelde succesfactoren van evenementen. In zijn masterclass ging hij in gesprek met meer dan 1200 organisatoren. Zo verbond hij ervaren en onervaren organisatoren met elkaar en met elkaars inzichten. Erik is dan ook een veelgevraagd spreker op het gebied van Meeting Design. Hij sprak onder meer op The Meetings Show (Londen), the Meeting & Incentive Summit (Madrid) en The FRESH Conference (Kopenhagen). InhoudsopgaveINLEIDING: EVENEMENTEN ZIJN LEUK! 1. ONTWERP JE EVENEMENT- De kenmerken van een goed programma- Stappenplan- Bouwstenen voor je programma- Zo houd je het boeiend- Samengevat- Interview Hans Janssen: \'Ik besteed veel tijd aan het bedenken van de juiste titel\'- Hans Janssen: \'Tips voor jouw programma\' 2. ORGANISEREN: DE PRAKTISCHE KANT- Wanneer en waar?- Audiovisuele technologie- Sprekersbriefing- Dresscode en decoratie- Draaiboek- Samengevat- Interview Pieter Schure: \'Ik houd van korte draaiboeken\' 3. DE UITNODIGING WAAR IEDEREEN OP INGAAT- De uitnodiging- Genodigden verleiden en overtuigen- De uitnodigingstekst- Mediumkeuze- Interview Aad Ouborg: \'Maak er iets heel bijzonders van\'- Aanmeldproces- No show beperken- Samengevat- Interview Maarten van Druten: \'Per genodigde een programma op maat\' 4. NETWERKEN: HOE BRENG JE ONBEKENDEN MET ELKAAR IN GESPREK?- Niet zomaar in gesprek- Drempels wegnemen- Spelvormen zorgen voor structuur- Interview Hans de Werd: \'Onze deelnemers brengen we in gesprek met onze businesspartners\'- Technologie biedt extra mogelijkheden- Samengevat- Interview Boris Veldhuijzen van Zanten: \'We willen een warme en persoonlijke sfeer creëren\' 5. WERKVORMEN: DE WORKSHOPS WAAR IEDEREEN OVER NAPRAAT- Voorwaarden voor interactie- Ontstijg de saaie PowerPoint- 12 effectieve werkvormen- Als de tafels en stoelen maar goed staan...- Stemcomputers en apps- Samengevat- Interview Janneke Staarink: \'Samen evalueren en verbeteren\' 6. VERSLAGLEGGING: HOE LAAT JE DE IMPACT DOORWERKEN?- Aantrekkelijk verslag- Hoe zet je aan tot actie?- Hoe kom je in de media?- Samengevat- Interview Barbara Noordermeer: \'Zorg dat je evenement nieuwswaardig is\' 7. EVALUATIE: WAT LEVERT JOUW EVENEMENT OP?- Was dit wel het evenement dat niemand wil missen?- Return on investment- Tips voor de evaluatie- Samengevat- Interview Nico Meyer: \'Bedenk de juiste evaluatievragen\' INSPIRERENDE SPREKERS EN DAGVOORZITTERSINLOOPMUZIEKLOCATIESORGANISATOREN

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.