De informatieprofessional 3.0

Auteur Erik de Vries , Rik Maes en Wouter Bronswijk
De informatieprofessional 3.0

Geen Aanbod Aanwezig

Helaas zijn er momenteel geen tweedehands aanbieders voor dit boek. Kom op een later tijdstip terug.

Product informatie

  • ISBN 9789462450295
  • ISBN 10 9462450293
  • Druk 1
  • Bindwijze Paperback

Samenvatting

Voor wie invloed wil uitoefenen, is vakinhoudelijke kennis alleen niet genoeg. Het succesvol onder de aandacht brengen van ICT-vraagstukken vergt specifieke \'strategische\' vaardigheden. Deze zijn nodig om proactief te acteren in communicatie- en besluitvormingsprocessen. Dit boek laat zien hoe u overtuigender vraagstukken onder de aandacht van het management kunt brengen. Daarbij richt het zich specifiek op organisatieontwikkelingsvraagstukken op het gebied van informatievoorziening. Dit boek toont de weg naar \'de informatieprofessional 3.0\'. Het vormt eenreferentiekader voor de ICT-professional die wil investeren in ontwerpvaardigheden, reflecteren, agenderen, mobiliseren, het herkaderen vanvraagstukken, een onderzoekende houding, het innovatierepertoire en het omgaan ... met hypes. Ook helpt het boek om vorm te geven aan HRM-beleid voor ICT\'ers op het terrein van werving, loopbaanplanning en opleiding. Vanuit het besef dat deze vaardigheden in de beroepsgroep onderbelicht zijn, is de beroepsvereniging Ngi-NGN samen met de auteurs een zoektocht gestart naar de aard van deze vaardigheden. Dit hee geleid tot artikelen en columns in vooraanstaande ICT-media waarin opvallende conclusies worden gepresenteerd. De meest interessante artikelen zijn gebundeld in dit boek, waarin u zich veelvuldig zult herkennen. Erik de Vries is lector Innovatie in de Publieke Sector aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Hij is tevens hoofddocent Business IT & Management aan de Haagse Hogeschool. Hij heeft ruime ervaring als onderzoeker, docent en ontwerper van curricula.Prof. dr. ir. Rik Maes is emeritus hoogleraar Informatie- en Communicatiemanagement aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de UvA. Maes adviseert directies op het gebied van het integreren van informatie en ICT in de bedrijfsstrategie.Wouter Bronsgeest RI is secretaris van het hoofd bestuur van de Ngi-NGN, de Nederlandse beroeps organisatie voor IT-pro fessionals. Hij is werkzaam bij de Belastingdienst als hoofd IV, portfolio- en projectmanagement en manager van het team User Experience. Hij is promovendus bij het Center for eGovernmentStudies (CFES) van de Universiteit Twente.

Veel gestelde vragen

Hoe werkt Resale.nl?

Je kunt op de website advertentie(s) plaatsen van de boeken die u wilt verkopen. Een potentiële koper neemt dan contact met je op om samen een prijs af te spreken en de transactie verder af te handelen. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige transactie in gedachten en voorkomt dat je slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe kom ik in contact met de verkoper?

Je kunt een reactie versturen door bij de betreffende advertentie van de verkoper op de knop ‘doe een bod’ te drukken. Je kunt nu een bod doen op de advertentie en een persoonlijk bericht toevoegen. Het verstuurde bod brengt je in contact met de verkoper via e-mail.

Wat zijn de kosten voor het verkopen van mijn studieboeken?

Je kunt geheel gratis gebruik maken van de diensten van Resale.nl. Resale.nl haalt zijn inkomsten uit advertenties.

Hoe kan ik een boek kopen?

Resale.nl werkt globaal op de volgende manier:

  1. Zoek via het zoekveld het studieboek dat je wilt kopen.
  2. Uit de zoekresultaten kies je het studieboek waar je geïnteresseerd in bent.
  3. Op de detailpagina van het studieboek kun je een overzicht vinden van de personen die het studieboek verkopen.
  4. Je kunt nu een bod plaatsen door op de button te klikken. Het bod wordt via e-mail aan de verkoper verzonden.
  5. De verkoper van het studieboek neemt contact met je op door een reactie te geven op het bod dat je hebt verzonden. Met de verkoper kun je gezamenlijk een prijs afspreken. Houdt hierbij onze aanbevelingen voor een veilige overdracht in gedachten en voorkom dat u slachtoffer wordt van oplichting.

Hoe weet ik wat ik koop?

Om te achterhalen of wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er wordt geadverteerd is het verstandig om bij de verkoper langs te gaan en het aangebodene te bezichtigen. Doe je dit niet, dan loopt je een zeker risico. Onder het kopje ‘Hoe kan ik de kans op misbruik verkleinen’ kun je meer over dit onderwerp vinden.